Tinggalkan jejak anda ye~

Sunday 22 April 2012

abah

Laskar Pelangi. Sebuah tayangan Indonesia yang betul2 memberi pengajaran yang amat besar bagi keluarga ku. Tambah lak keturunan ku berasal dari Jawa. Bila kelembutan watak2 tue dilakonkan, aku terasa sebak. Salah satu watak tue aku nampak muka die macam abah aku. Aku serius la ase nak nangis. Abah aku lak baru je balik  masa aku tengok cerita tue.

Pelakon tue tua, kurus serta kecil je. Aku terasa di dalam hati, macam mana lah kalau abah takde nanti. Kat siapa lah aku nak bermanja? Dulu baba. Bila baba dah takde, terasa sangat weyh..Baba adalah insan paling terbaik dalam hidup aku. Macam mana besar masalah yg keluarga aku harungi tapi kami mampu senyum dan bergembira... 

Abah pula bukan setakat pengembira keluarga malah penjaga dan seorang ayah yang paling TERBAIK ! Die orang paling penyabar beb. Die relaks je tengok kami. MEndidik kami dengan sebaiknya weyh. 

Jadi, aku nak jalankan tanggungjawab aku sebagai seorang anak. Membaca ayat2 al-qurang sebanyak yg boleh untuk mereka... 

1 comment:

IFA Athirah said...

ak lak x tgk lagi cite tu.sbb ko, ak rse nk tgk la. :)