Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 24 April 2012

Pemulihan luka yg berdarah2. ;p

Lawak Ke Der. Show yg buat kat Istana Budaya tue je la yg mampu buat aku ketawa. Tengok 100 kali pon aku masih boleh layan. Ubat sedih aku ni pula ditambah dengan ramuan usikan along dan abah.. Hahaha. Memang aku ketawa la. Pertamanya aku suka balik rumah sebab dapat buat lawak dengan abah dan along. Aku memang manje giler dengan along dan abah. Memang aku sangat2 bersyukur kerana Allah meminjamkan aku mereka dalam hidupku. Suatu ketika dahulu pula ade arwah mak dan arwah baba. Mereka ni garang tapi bijak diselang selikan dengan lawak. Barulah rasa tak spoil mood kena marah. Marah2 pon berisi ilmu yg berharga aw.. Sebahagian perasaan aku sedih baba pergi dulu ni ialah die ade banyak ilmu aw. Memacam. Memasak, menjahit, bertukang, menjala... Pergh ! Memang baba terbaik ! Rugi tak kenal die weyh !Orang kate, 1001 manusia je ade mcm die. Bukan ilmu dunia semata2 ye. Ilmu akhirat pon ade. Alhamdulilah kerana Allah juga temukan aku dengan baba.. Kau hade ke?? Takde kan?? Kau mesti jumpe orang yang sama mungkin lain kan.... ikot kau ler sebab Allah beri takdir yg berlainan pada kita kan.. Masing2 punye rezeki kan.. Bersyukur je la kerana kita peminjam sahaja. Jangan sombong sudah..

Cuti sem ni sepatut takde keje yang kena selitkan tapi dalam banyak group kan, group aku la yang paling relaks sebab kami lebih kepada kerja sistem.. Harap jangan jeles.. Hahaha. Ok2.. Tapi cuti ni group aku di beri pengisian assignment dan sebagainya.  Test pon ade aw. Jam aku doe. Bukan aku je, hampir seluruh bebudak ni jam. Hahaha. pi takpe kami mampu lakukan nya. Malas tue letak belakang untuk buat mak ayah bangga kan.. ^_^

Gembira? Alhamdulilah la... takde la gembira sangat tapi ceria tue dalam diri aku la. Bukan mudah untuk mendapatkan keceriaan ni ok. Bisa kesedihan masih terpahat dalam diri cuma masa je banyak membantu aku. Walaupun aku tak boleh solat sekarang namun dalam hati ni sentiasa berbicara dengan Allah. Nak kata alim sangat tue tak la tapi mengingat pada Yang Berkuasa tue masih ada lagi. Aku berserah je kat Allah. Apa2 balasan ke hidayah ke dan sebagainya aku serah pada Allah. Aku nak dendam tue aku fikir aku ni siapa. Semua kejadian yang berlaku atas Kehendak-NYA. Dulu2 aku nakal. Buat apa pon tak fikir. Kalau marah uh, memang macam singa hilang anak aw. Pernah tengok singa hilang anak tak? Ala, kornag bukak ar National Geography uh. Mesti ada babak singa hilang anak pastu mengamuk kan. Macam tue la . huhuhu.

Erm, aku tak nafikan yang aku rindukan diri die kadang2 tapi kalau aku ingatkan pompuan tue yg buat aku makin sedih dan kecewa. Kalau seorang takpe lagi aw tapi ni ramai weyh. Salah sorang pompuan uh dah ade balak lak pi masih main tarik tali. Bisa aku baca kembali.Arghh,, lantak ar korang. Kekal kan sampai mati pon tak ape. Sebab tue dunia hiburan korang. Menyakitkan hati orang. Dosa tue bukan satu persoalan tapi satu kemestian kan. Jadi buat ar.. !

Aku, jangan berlembut lagi dengan manusia yang tak ikhlas langsung nak kawan dengan ko. Jdi orang tengah. Diorang memang nak bercinta lagi. Haih, kesian siapa kenal manusia yg satu tue.. haih !

No comments: