Tinggalkan jejak anda ye~

Friday 27 April 2012

Takkan hilang

Aktiviti hari ni, keluar dengan kawan2 dan akak aku. Pergi makan burger, teman kawan shopping kat pasar malam dan tengok wayang. Banyak kan aktiviti? Semua tue konfem ko leka sangat2 tapi, aku sangat mengharapkan perasaan leka dari dunia tue. Teringat kata2 DJ radio sinar.fm, kalau ingat masalah tue memang hati rasa sakit, jadi baik kita jadi ceria supaya kita tak terasa bebanan itu.

YEah, aku ceria tapi aku pastinya tak dapat melupakan perasaan yang aku selalu kongsi dengan manusia tue. Hurm, hampir semua perasaan die dah berada di jiwa aku. Maaf la, aku jahat wataknye dalam hidup ko. Aku yakin ko sudah pon mengganggap aku ORANG dalam hidup ko. Tak apa, kerana jika aku jadi ko pon aku fed up dengan perangai tue. Huh, tak suka di kong2. Biar kan je la. Tapi kan, aku nak cakap something. 

Dendam. Aku dah dapat dan rasai dendam mu. Sungguh menusuk kalbu. Aku rasai dan hayati bagaimana perasaan mu disakiti dahulu. Aku rasai kini. Tapi, adakah ko puas? Apa ko dapat lepas melihat orang yang tergila2 kan ko seksa menangis kerana luka yang ko dah buat. Oh, konfem ko kata bukan ko buat pi ko pyscho. Bermain2 dengan perasaan. Semua sayang ko. Semua nye rindu kan ko. Termasuk aku. Ada yang kalah dengan ego mereka. Aku selalu kalah. Sebab aku sayangkan ko. Orang lain dah boleh kata aku ni lemah.    Tapi aku tak lemah sebenarnye. Insyallah aku masih mampu bertahan. Ini semua dugaan. AKu juga salah kerana kadang2 menyeksa diri sendiri. Aku bagaikan mengabaikan diri sendiri. Tapi satu jek jawapan aku, walaupon aku begini, hati aku tetap mengingati YANG SATU. ALLAH. 

Bagi yang kenal aku, kalau korang nak kata apa pon terhadap aku, cakap la. Tue hak korang nak komen. Mana yang ok aku cuba perbaiki. Ada juga yang aku menjauhkan diri daripada korang. Mungkin ada yang salah faham daripada perbuatan begitu kan, anggap je la aku ingin menyendiri. Aku tak nak tersasar jauh ke dunia yang menenggelamkan aku ke kangcah nafsu dan hasutan syaitan.  

Aku doakan manusia itu kuat. Tapi, aku takkan lupa perbuatan nya melukakan hati aku sampai bila2. Tue semua pengajaran buat diri ku dan generasi aku yang akan datang.

No comments: