Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 19 June 2012

penat.

Menangis.. rasa rugi sebab tak dapat ape2.. tapi aku rasa sangat2 tertekan bila aku dah habis je test Web Design & Organizational Information tiba2.. Die curahkan segala tension die dekat aku.. Aku nak marah jek dan memang dah marah pon tadi.. Sori la.. bila aku dah marah.. bahasa aku memang tak boleh jadi sopan.. Aku tahu semua orang ada masalah.. Semua orang ada masalah lagi teruk daripada aku. Aku pon tak tahu la.. bila bercakap dengan dia, aku rasa kalau die ade masalah, aku mesti rasa terbeban yg teruk sangat.. Dan aku rasa macam penat nak pahamkan budak2 yg belum cukup rasa garam kehidupan ni. Macam mana die nak jadi suami aku kalau macam ni bentuknya? Rugi ke aku selalu jadi penasihat die?? Rugi ke aku menanti die.. Menanti die mahu tergerak hati nak masuk Islam dan sebagainya...?? Konfius.. Komplikated.. dan sebagainya..

Sifat sabar yg masih wujud ni yg masih mengekalkan aku masih bersabar dengan kerenah die. Mungkin die dah banyak kali kutuk aku ni mulut macam siot tapi hey! aku tegur untuk kebaikan bukan merosakkan ar woi !.. hurmm.. Rugi ke kita menegur orang?? Mungkin kalai secara berlebihan sangat2 la tidak digalakkan nanti orang naik menyampah tapi die ni sentiasa mintak pendapat yg aku dah selalu cakap..

Aku baru jek tenang. Tenang daripada tak fikir pasal manusia yg... yg ntah mana menghilang ntah. Dah ade life sendiri.. biase la kita dilupakan dan sebagainya. Aku tak rugi ape pon la.. Yang seksa hati aku tapi insyallah.. Aku ade Allah. Allah boleh bantu aku sembuh..

Aku memang macam ni. Kuat nangis dan kuat sensitif nye.. Dulu aku selalu ambil berat orang yg tak kisah sikit pon pasal aku. Aku tak paham part mana yg diorang kisah pasal aku sebab cari aku bila perlu je. Ade tue, bila aku ni selalu contact pi boleh kata aku ni jarang contact dan... entah la.. Aku cakap pon tak guna.. Semua manusia yg aku ambil berat memang siot perangai nye kot.. Rugi...

Sekarang ni hati aku abah, along, akak dan angah je.. Yg lain entah aku campak ke mana ntah.. sebab hati aku betul2 tawar untuk menjaga perasaan orang yg zero kisahkan aku. Aku ambil berat.. tapi di caci maki..         Aku tak boleh lupa.. Serius.. Sampai sekarang.. Mungkin tak baik tapi aku memang tak lupa.. Aku boleh buat bodoh dan boleh buat tak pernah terjadi tapi aku takkan lupa..

Dis heart is always hurt by them.. i try to learn.. and i need time.. i feel so tired wif them..

No comments: