Tinggalkan jejak anda ye~

Sunday 10 June 2012

Pengalaman mengajar weyh !

Salam.
Bercinta. Satu benda yg perit ko akan harungi ialah bergaduh dan putus dan kecewa. Fasa tue akan diharungi jika tak pandai handle hubungan. Bagi yg cemerlang, sangat2 beruntung. Bak nasihat Dato Sahol, die kerap menasihatkan anak2 Uitm die pasal kahwin iaitu tak berapa menggalakkan kahwin awal sebab takut masalah rumah tangga.. Memang betul. Umur yg muda jika tak cukup gah dan kuat untuk harungi cubaan kehidupan maka postpone dan teruskan study la kan..

Aku sebelum kuat mental pasal cinta ni. Totally. Mase ni memang ramai kengkwn aku yg hilang entah ke mana dan pergi jauh daripada aku kerana rimas melihat diri aku yg tak pandai handle keadaan. By da way aku amek masa untuk belajar tapi bila dah pandai handle, beberapa minit jek aku dah ok. Macam sawan. Hahahha.. Macam mana pon aku ucapkan terima kasih tak terhingga buat teman2 yg tak berhenti menemani aku time aku giler. Antara ialah Ain, Eya ,NOni, Una, Nazira,  EIka, Wani, Fira, Zpah, Farah, dan sesiapa yg never2 boring be my friend.

P/s : Sesiapa yg knal aku lama, akan timbul rasa boring kwn dgn aku ketika happy tapi tyme susah rasa bahagia dgn aku .. Fakta ok !.

Lagi satu, tahu tak, masalah bercinta ni kalau masa belajar diamalkan, mase exam la selalu jadi korban lakhanat nye ! Nak tahu sebab ape? Sebab kapel2 kita ni akan cari psal bila kita sibuk study. Sedangkan die dah tahu dah ni kita tengah menelaah buku. Macam sial kan?? Haih, memang tak elok kapel tyme belajar. Hahah.. pengalaman mengajar aku .

Aku tak tahu ape yg akan terjadi pada masa akan datang but hopefully dengan belajar bersungguh2 demi abah, along, angah dan akak tak mensia2 kan waktu aku. Ckup aku bazir masa 4 tahun ntok jantan tak guna, dan 2 tahun lebih ntuk si sial lahanat jahanam kan. :)

Well, move on and smil. there's nothing to feel hurt dan happy or sure

1 comment:

Imran said...

Belum jumpa pasangan yang sesuai barangkali.