Tinggalkan jejak anda ye~

Monday 3 September 2012

Renungan diri

Merenung kisah yang lalu.Sejak aku kecil hingga kini. Melihat pula ranjau kehidupan. Saudara seislam yang semakin dihimpit penyeksaan musuh-musuh Allah serta dibelenggu dengan rancangan jahanam Israel. Sedikit demi sedikit aku cuba mendapatkan waktu untuk mengetahui isu-isu saudara seislam ku di Palestin, Syria, Iraq, Myammar, Thailand dan banyak lagi. Kenapa mereka teruk ditindas. Mereka tidak punya kesilapan tapi diseksa sebgitu teruk.

Allahurabbi. Aku berasa syukur kerana dilahirkan mak dan abah di tanah yang aman makmur. Walaupun mak sudah pun tiada tapi mak masih tersemat di hati. Moga mak berada di tempat para soleh solehah. Abah pula merupakan ketua keluarga yang sangat baik. Lembutnya hati nya mendidik kami semua. Tidak akan kubiarkan abah dan mak berada dalam seksaan dosa yang lalu. orang kata, doa anak-anak tiada hijab nya. Aku cuba menjadikan kata-kata itu sebagai semangat aku untuk mendoakan mak abah serta semua umat Islam yang telah meninggal ataupun masih hidup.

Ramai umat Nabi Muhammad S.A.W tergelincir di dunia yang menyesatkan diri mereka. Ada yang tidak tahu apa-apa pon tentang ilmu agama Islam. Aku berharap makin ramai yang mahu menggerakkan misi menyebarkan dakwah. Tidak salah bukan. jangan la para pengusaha dakwah ini dicerca kerana tanpa mereka kita tidak akan sedar untuk berubah. Kita sebenar nye bukan yang hitam di mana kotor iblis yng sedang meresap ke dalam jiwa kita ini. Kita kain putih yang suci bersih. Kini kita perlu corakkan kain putih ini dengan corak ke arah meraih cinta Allah..

akhir kata, aku mahu menjadi yang lebih baik. Aku mahu berubah. Para sahabat dan para pembaca, doakan aku ya (^_^)


No comments: