Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 4 September 2012

Salam. Sunyi sepi. Dalam hati. Menjerit terlolong bagaimana pun, ianya sudah hilang dari dunia yang sangat hina. Terima kasih buat teman yag sudi berkongsi cara untuk menyibuk hati. Alhamdulilah. Walaupun masih dalam bercuti, aku mampu melawan dunia sepi aku dengan membaca buku2 yang aku beli baru-baru ni. Sungguh, aku pun seperti gadis lain yang terbaring kesedihan, menangis dan sebagainya. Siap dengar lagu yang pilu-pilu. Melayang-layang dalam dunia kenangan yang takkan kembali. Semuanya satu pembaziran.

Untung lah si dia, sibuk dengan pelbagai aktiviti yang tak henti kunjung tibanya. Aku puji kesungguhan dia dalam cuba melupakan segala-galanya. Namun aku sangat-sangat mengerti yang dia tetap takkan melupakan. aku doakan die kuat. Aku doakan yang die sentiasa ingat Allah. ^^

Untuk aku, aku sudah pun melepaskan yang membatalkan iman ku. Pergilah. Aku cuba menyendiri. mungkin takdir untuk seorang. tidak mengapa kerana dikubur nanti pun seorang juga. Yang hanya ada adalah amalan ku di dunia. Aku sering terbayang bagaimana keadaan diri ku jika berada dalam kubur. Terbaring lama di katil pun aku dah mula rasa rimas. Inikan pula terbaring kaku. Yang mampu bergerak dari kepala sampai ke dada. Ya Allah. Jika itu berlaku sekarang. memang tak dan la keadaan aku.

Di kesempatan ini. aku mengucapkan syukur kerana Allah izinkan ku untuk mendekatkan diri aku kepada-Nya. Dosa aku bertimbun-timbun. Hanya beberapa orang sahaj kenal diri aku 100%. Ada yang pergi jauh, ada yang diamkan diri dan ada yang tidak putus asa untuk memberi semangat. Bersyukur juga kerana ramai insan yang bersabar menjadi teman baik ku.

No comments: