Tinggalkan jejak anda ye~

Friday 28 September 2012

Semangat dibina sendiri

Sibuk betul die aku lihat. Hurm, masih lagi tak dapat melupakan die. Sungguh xbersyukur betul aku ni kerana masih mengenangkan orang yg sudah pastinya bukan milik aku. Erm, ramai yg mengimpikan utk hidup dengan dia tapi percayalah, di hatinya masih ade lagi cinta lamanya. Aku cukup kesiankan die tapi die..erm.. aku tak tahu nak cakap macam mana. Hanya biarkan die begitu sahaja sambil aku di sini mendoakan keadaan die.

Dulu aku cukup banyak kali terasa dengan sikap die yg memang tak mahukan aku. Bila aku cuba fikirkan kembali, mungkin ketamakan aku ni lah yg buat die xberkenan dengan aku malah, die pon memang tak pernah terima aku mungkin. Lama juge aku nak sedarkan diri ni. Masih sedih sebenarnye sebab.. hurmm..hanya Allah yg tahu sebak di hati.. Puas aku luahkan semuanya pada die dan die diamkan diri sahaja. Bila datang marahnya sahaja die akan berlaku jujur..Hurm, tue pon salah aku sebab aku punca die jadi marah. Memang banyak buruk diri aku terhadap die.

Dah lame2 tue aku makin sedar, mungkin die bukan milik aku. Dan jika aku yg terluka, ianya datang dari aku. Kesilapan aku yg gelojoh dan tak mahu bersabar. Akhirnya menjerat diri aku sendiri. Nak jadi sedih pon tak jadi sebab dah tue kesilapan diri sendiri. Pasni kenalah berubah kan. Berubah utk tak pentingkan diri. Berubah utk sedar, kehadiran seseorang itu dalam hidup aku kerana atas kehendak Allah. Jika benda buruk berlaku, itu semua datang daripada aku.

Lagi satu, aku masih orang lain kena difikirkan selain die. Dan aku rasa die pon tahu. Aku perlu berjasa dengan keluarga aku yg dah pon banyak berkorban utk aku yg memandangkan aku ni anak bongsu..Harus cekal.. Nilah rezeki hidup aku. Ade susahnya tapi aku masih mahu bersyukur kerana, sebenarnye ade masih susah daripada aku... dan ade yg masih derita lagi teruk daripada aku.. bersyukur sangat kerana insyallah aku masih mampu bangkitkan semangat dalam diri aku dengan sendirinya. Aku memang perlukan teman-teman tapi aku dulu lah yg perlu bangkitkan semangat diri agar tidak hilang pedoman hidup.. ^^sekian

No comments: