Tinggalkan jejak anda ye~

Wednesday 16 April 2014

Cisco~

Bila kita sungguh2 nakkan ilmu, mesti ada benda yg perlu dikorbankan. Antaranya cuti pertengahan semester 6 aku ni.. Wuu T_T agak sedih tapi aku tak sedih sangat sebab aku tahu kat rumah pon aku bukan buat pape. Jadi aku manfaatkan cuti aku ni sebagai waktu nak belajar benda baru. Serius best.

Cuti ni aku sertai kursus Interconnecting Cisco Network Devices Part 1. Sir Ravi yg ajar kelas aku. Madam yg uruskan kursus ni kate dpt buat satu kelas je. Jadi, aku di antara yang terpilih. Alhamdulilah aku dapat sertainya. Gembira jugak walaupun sedih tinggal sorang2 kat rumah sewa ni.

Mula2 aku rasa takut sebab yg sertai kursus ni ramai orang2 yg hebat macam Afiq dan Ijat. Budak sistem ni semuanya.. Kalau menghadap skrin monitor tue en, aku nampak CMD nye window je.. hehehe. kekadang dlm kelas aku tengok diorang je.. Bukan fokus kt skrin sendiri.. Sebab kagum dgn kelincahan jari mereka dok menaip kt keypad ..

Masa kursus ni aku duduk dekat2 dengan diorang dan aku selalu tanya diorang. Alhamdulilah bermanfaat jugak. Duduk kt barisan depan sekali.. Orang kata yg tue lebih afdal sebab betul2 dpt ilmu depan mata kan.. lagi satu aku xmengantuk dan memang 100% pandang Trainer kita tue. trainer pon ok je :) Sabar melayan kerenah kami..

Yg sekelas dengan aku sertai kursus ni ialah Liyana dengan Dolly. Sebenarnya ramai dari kelas aku dapat serta tapi memasing ade kekangan masa yg kursus ni tak izinkan jika tak hadir sehari pon. So, nak tak nak, kasi orang lain. Tak apalah, rezeki belajar ni boleh dapat kat mana2 kan ^_^ Tapi aku akui la.. Ini antara ilmu paling berharga pernah aku belajar tentang komputer. Syukur sangat2..

 Ni untuk hari kedua kursus aku.. hehehe.. main command sje ntok link kan router, switch, router sume
Ni buku yg aku dapat ntok blaja kursus aku ni.. ^_^ hopefully boleh baca bebyk heheh~ tebal jugak ni.. tue sebahagian note aku coretkan ntok rujukan akan datang.. serabut gak tue tpi kes nk cepat kan :P

~ So, semua ni aku harap boleh apply masa kerja nanti~.. Kekdang ada datang perasaan putus asa atas faktor tertentu tapi kerana melihat rakan2 yg sentiasa bersemangat nak belajar, aku teruskan perjuangan ku ni.. Semua gerakan hati untuk melihat, rasa dan semuanya datang daripada Allah~

No comments: