Tinggalkan jejak anda ye~

Wednesday 9 December 2015

Habit Membaca Artikel

Assalamualaikum~

Aku minat betul baca artikel sama ada in malay or in english. Minat tu wujud sejak masuk form 6 dulu. Sebab dlu aku teruk dlm mengarang karangan formal dan tak formal. Parah betul. Sampai dpt markah paling rendah hahaha. Malu tapi buat muke slumber takde dosa je. Cikgu panggil pon aku buat degil mcm takde buat papehal. Padahal cikgu dah membebel kt depan pasal aku. Hahaha..

Habit baca artikel ni minat aku ade sejak cikgu Jun aku mengarahkan aku dan kengkawan potostat segala majalah dewan bahasa, dewan masyarakat, dewan ekonomi dan segala majalah yg melibatkan isu2 yg masuk exam STPM. Tebal kot aku potostat smpai xlrat nak angkut hari2 ke sekolah. Isu yg msuk exam memang meluas tapi nak kembangkan tu sgt menyesakkan pikiran aku hahah… Tak reti nak elaborate. Sumpah aku tak pandai dlu. Sekarang ni xtahu la.. Tapi minat membaca artikel masih wujud dan hidup di sanubari. Hahahaha.

Lepastu aku suke tengok perangai kengkawan aku. Aku ade kawan bangsa India. Nama die Kasturi. Paling pandai dan die duduk sebelah aku. Pergh die paling hebat dalam mengarang Bahasa melayu. Asyik dpt A je. Bila aku borak2 dgn die kan, die kate die suke baca novel bm.. Patut laaaaaaaa~ Suke bace novel bm rupanya… Die siap citer yg die ade koleksi novel sendiri sampai melangkau 70 buah buku. Susah kot nak tgok student bangsa lain minat melayu melainkan ko masuk U dan pergi ke Fakulti Bahasa, ha kat situ jumpe la warga pembaca ni.. hahaha.. Si Kasturi ni siap tanya aku ade tak novel2 bm. Yes, aku ade tpi koleksi akak aku la. Hahaha.. Dah simpan kat stor dan kerana si Kasturi ni aku kena pergi kumbah balik koleksi novel akak dan bwk ke skola bagi die pinjam. HEhehe.. Kenangan sangat. Die suke duduk diam2 kt tmpt duduk die dan bce bku. Kekdang smpai balik pon tak sedar hahaha.. Kengkwn aku nak sakat die kan, smpai tak jdi sakat sebab tgok die leka membce.. Ha kau, tak leh nak kacau org yg mcm ni hahahah~ kang die baling buku masak hahaha


So bebaru ni aku ade ikut member aku si Ayen pergi temu ramah KopitiamEkonomi a.k.a #TanyaGomen. Memang best. Aku tak pernah hadir sesi temu ramah mcm tu. Rasa so official sangat hehehe. Ramai press gak la yg join. Dan aku berpeluang dgr VIP tu dok keluarkan statement die di samping dgr luahan org awam komplen pasal isu yg di bangkitkan. Dan melalui sesi temu ramah tu aku baru tahu yg kopitiamekonomi tu ade website yg kongsikan pelbagai artikel best hahaha… Best ntok bebudak student yg skola lagi la. Diorang ni kan kne buat karangan sedap2 kan. So boleh la jenguk website ni yg menjadi salah satu wadah isu semasa terkini. Tak rugi pon bace. Bahasa dan tatabahasa boleh diperbetulkan asenye.. Jgn ikot ayat aku sebab berterabut dan mengeja pon hahaha haru biru je. ~








So di atas aku share la pic aku dan ayen join sesi temu ramah tu~ hehehe,, Siap msok website tu lagi~ hehehehe


 Jom rerajin membaca~ Tak rugi

No comments: