Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 1 December 2015

Moga Ada Bahagian Kita~

Assalamualaikum.

Fuhh~ sampai juga aku ke ofis hehehe.. Bila nampak perkataan Wisma Chase Perdana, dia punya bersyukur tuh bertubi-tubi eheheh. Bayangkan kita bergerak pergi kerja pepagi naik train kan. Pertama kali pulak tu. Aku punya semangat nak blaja naik train tu terus bangun pukul 5.00 pagi. Itu pun sebenarnye bangun sebab kucing aku rasanye yg main-main dengan jam antik tu sampai berderai pecah. Terkejut aku. Terus bangun hahaha.. Bertuah punye Petot.. Pape pon thank you sayang sebab kejutkan akak.. Akak ko ni lau dah lelap memang lambat nak celik mata ni.

Aku mula bergerak naik train ERL Klia tu dan berhenti ke Bandar Tasik Selatan. Lepas tu aku ambil LRT Star ke Masjid Jamek dan sampai je sana aku naik van ke Damansara. Alhamdulilah sampai. Ramai orang aku tanye arah mana nak tunggu train tu..Tapi bila nak tanya pasal van memang kena tanye ramai orang sebab tak semua naik van tu. Memacam jawapan aku dapat. Ada yg kate pagi van ada ke KL Sentral, ada yg kate van hanya ada di Masjid Jamek je dan tak turun kat KL Sentral. Alhamdulilah juga sebab tadi ada akak tu kata van ada pagi di KL Sentral. So, boleh la aku amek kat sana nanti.

Dan semalam aku ada share pic dgn si Ayen. Ayen ni merupakan ex-classmate aku mase Form 6 di SMKBBST. Aku close gler dengan die ni mase lower 6. Lepas tu aku macam jauh skit dengan die sebab die da duduk asrama dan punye conflict skit. Huhu. Namun, lepas setahun tu aku kembali ok semula dengan die. Dan die mula close dengan aku balik. Pape pon moment kami waktu sangat close dlu begitu manis. Selepas Jemir, die lah antara kawan yg sangat2 close dengan aku. Dah macam adik-beradik. Die suke sangat senyum. Pandai pon ye. Kalau nak ceritakan kebaikan tu banyak. Tak terkira.

Ha sambung balik pasal pic tu. Ayen share kt insta. Dia punya suke dengan pic tu. Tu pic kenangan kami kuar sesame dengan geng form 6 kami. Pic tu die punye suke sampai satu masa dulu pernah jadi wallpaper fon die muahaha.. Bangga kejap hehehe.. Susah meh orang nak jadikan muka kita sebagai wallpaper..Die la yg aku tahu the only one yg set pic special tu.




Huhuh~ Ni la die pic nya. ~ Nampak tak betapa die suke hahaha... senget ko Ayen. Pape pon die dah berjaya dan dapat kerja yang baik~ hehehe..

Dan semalam dapat berita Seniwati Mariani meninggal dunia. Allah, lepas Yus Jambu, Seniwati pula. Dah tiba masa kan. Nak menggonggoi nangis pon bila dengar perkataan dah sampai masa tu, aku terasa, "ok stop". Allah lebih sayangkan mereka. Beringatlah untuk diri sendiri. Khabarnya Seniwati Mariani menghidap kanser usus. Moga rohnya di cucuri rahmat dan tenang.
So, aku dah lame sangat tak blogwalking. Dulu rajin bebenor bila pakai blog lama iaitu BLOG LOVER HANIE. Blog tu aku aktif sampai letak iklan kt tepi. Ha skrg dah tak buat sebab tak selalu online. Sekarang pon online sebab kerja huhu~

Ada la aku singgah one by one blog blogger-blogger ni. Macam-macam story. Dah nak habis tahun 2015 ni. Memasing kongsi cerita dah capai azam tahun tu ke tidak. huhuh~ Memandangkan mengganggur je hari tu, so aku pendamkan segala kemahuan aku kerana aku nak utamakan keperluan keluarga aku dulu. Bahagian aku boleh usaha nanti. ^_^ Keluarga dah banyak berkorban memacam untuk aku. Sampai aku habis belajar ni. Nak kata susah tu takdelah papa kedana sebab sentiasa yakin rezeki Allah sentiasa ada untuk kita semua. Usaha sikit dapatlah.. Usaha banyak pon dapat cume kena sentiasa beringat hutang dan zakat semua.

Aku nak setelkan hutang-hutang aku waktu belajar dulu bila ada rezeki lebih nanti. Tu impian aku. Langsaikan urusan yg mampu buat hal akhirat aku tersangkut. Aku nak kaya kt akhirat nanti. Kat dunia ni asalkan aku hepi dan keperluan aku dapat dipenuhi pon hepi sangat~ ^_^Moga ada bahagian yg baik untuk kita semua ~Amiin~

No comments: