Tinggalkan jejak anda ye~

Monday 14 December 2015

Sakit kepala

Assalamualaikum.

Fuh, semalam mang betul2 boleh tumbang dibuatnye. Mana taknya aku sakit kepala sampai rasa nak terhuyung-hayang. Sesiapa yg kerap sakit kepala mang akan mudah memahami bayangan kata2 aku ni. Die bukan sekadar pening tapi denyut2 yg membuatkan ko rasa nak tumbuk dinding. Rasa nak bedal orang pon ada haha.. Tapi serius sakit.

Sedaya upaya aku minum air suam bebanyak. Banyak kali pergi tandas gak sebab dah banyak minum air kan, konfem la nak keluar air tu. Aku rasa semalam hari yg paling kerap aku keluar dari ofis just nak ke tandas punya hal. Satu2 nya yg buat sakit tu kurang sikit bila sendawa. Fuhh.. Aku rasa mang byk toksin dlm bdn ni..

Balik je rumah, duduk jap minum air lagi. Then, rasa mcm dah tak tahan sgt, aku pergi mandi terus. Time mandi tu, aku siram air lelame kt rambut. Bagi sejuk je. Aku pernah gak baca pasal letak ais kt tengkuk tapi denyut2 ni bukan kt tengkuk tapi kt ubun2 kepala. Bila dah lame sangat siram air, baru reda sikit denyut die. Abang aku kate, bila guna ais, bukan mengecutkan urat darah tu tapi die mengecutkan ruang utk darah lalu.



So, melalui pic tu menunjukkan macam mana kalau urat darah kembang sangat dan die mengecutkan laluan darah nak lalu ke dlm tu. So, bila die kecut, die kecutkan dinding dlm saluran tu bagi terbuka ruang ntuk darah lalu.

Lepas ni memang aku kena cari quacker oat dan segala fibre food ntok aku bersihkan kolestrol dlm bdn ni kalau ade T_T

Sakit die betul2 buat kita tak boleh nak buat kerja meh~ serius
~

No comments: