Tinggalkan jejak anda ye~

Friday 4 December 2015

Warna Diri ~

Assalamualaikum. 

Hari ni hari ke-9 aku bekerja. Dah pandai da pergi kerja sendiri. Kalau aku dok citer kat member lokasi aku bekerja, memasing kate, "mak aih nape jauh sangat?". Aku jawab je la, " Nak tak nak, redah je la, nak cari rezeki kan." Sebenarnye ni antara lokasi abang sulung ku bekerja dulu tapi syarikat lain. How it's feel? hehe aku sekarang biase je. Kerja je kalau ada sesiapa bagi aku kerja. Kawan pon dgn akak-akak sudi layan aku heheh.

Bila lelame layan dunia sendiri kan, baru aku sedar yg aku ni seorang manusia yg membosankan. Even aku rasa kalau aku jumpa diri aku ni, aku pon rasa boring. Tapi aku sangat suka watak boring ni ahhaha padahal dah memang perwatakan diri sendiri kan. Setiap bende yg aku suke semua membosankan auw. Antara benda tu ialah corak baju. Aku pernah ikut member aku iaitu Hawa shopping baju. Dia nak shopping baju untuk date dan mintak aku dan lagi sorang member aku si Ana untuk pilih mana yg sesuai. Design baju dah cantik da aku pilih tapi dia punya corak -_____- ( ni muka kawan aku kasi bila aku tunjuk baju tu)... Nak tahu corak pe? Hahahha aku pilih corak baju bercorak bunga. Ala corak yg mcm nenek-nenek pakai mase duduk rumah tu la.. Aku xtahu kenapa aku gemar benau dengan corak tu. Pada mata aku,it look so classy sebenarnye hahaha.. Even kezen aku si diba pon tak suka. Dia lagi suka corak feminine yg terkini ni. Corak ala-ala blog panggilnye. Hahahaha.. Sampai member aku kate, "Hani ko tayah pilih la hahaha semua ko pilih nampak macam orang tua doe".. T_T... Sedih kot. Hahahha

Aku pernah pakai baju dan tudung dgn corak yg sungguh serabut tapi cukup konfiden aku memakainya mase msok ofis hahaha.. Corak baju aku dah mcm corak dress cheong sam dan dan tudung aku corak abstrak., Boleh bayangkan tak? Pepandai la ko bayangkan hahaha. Warna dia warna biru laut mix biru turqoise... campur kuning krim skit.. Fuh serabut... Tapi aku relax je pakai... Berapa kali dah akak-akak ofis tegur aku. Pesal arini aku mcm nampak menyerlah sangat.. Aku dok pikir la die puji....... rupanya TIDAK. Hahahaha. Balik je rumah akak aku lak tegur tapi direct nak mati ar... dia kate, " Pehal buruk sangat ko pakai arini????".. -_______- ok fione aku dah menonjolkan kesengalan aku dlam memilih corak baju hahaha... Ah lantak la asalkan aku tutup aurat dan pakai baju hehehe..Tapi rupa kita pada tiap-tiap hari mengambarkan keadaan diri kita. So, aku rasa hari tu aku memang sangat memeningkan. 


Lagi satu pasal aku memilih diari. Haahahha.. Aku sebenarnye suka tulis diari. Dah berapa byk dah diari aku. Coraknye nampak mcm old skool je. Kekadang nampak macam orang tua punye pon ye. Gemar betul aku memilih warna coklat. Kalau warna funky aku nak pilih pon paling cun hijau daun pisang atau purple light. Ha tu baru nampak girl-girl skit. Kalau nak lady, warna creamy-creamy.. aku memang suke betul warna creamy ni.. Nampak so soft je ehehhe,,

Dalam boring-boring aku pon, aku layan kartun gak auw.. Huhu hingga laaa ni aku layan kot. Hahaha.. Kartun budak umur 4/5/6 tahun tu pon aku layan. Hahhaha eyh aku ada geng auw. Angah aku! Angah aku join sekali kalau tengok.. Eyh tambah lagi sorang.. Along aku pon join hahhaa... Bila dah kerap tukar channel tu pada masa yg aku slalu pilih, kekdang abang-abang aku pulak remind kat aku yg aku tak tengok ke cerita tu hari ni... ahahhaa.. Nampak tak kuat pengaruh kartun ni.. Choi lah sangat.. Tapi sekarang aku tak berapa layan tv... Aku layan je tv yg adik beradik aku bukak... Drama tu kekadang ntah pape punye citer pon aku tengok.. Banyak redha dah sekarang hahaha... 

Eyh tapi serius. Makin berusia ni, makin aku takde nak macam dulu. Termasuk main blog ni. Dulu blog aku corak macam lebih kurang si Lyssa Secret tu je... Punye obses aku nak edit blog aku kot dlu. Sampai belajar masukkan iklan yg boleh menjana duit tu. But since aku masuk blaja kt Uitm tu, aku makin slow. Maybe banyak blajar pasal kegunaan komputer kot. Aku belajar kegunaan komputer yg sebenarnye. Siap pergi kursus sume kan. Then aku de join talk dari wakil MCMC... Tahu MCMC?? Tu namanya Malaysian Communications and Multimedia Commission. Nama lame die SKMM.. Banyak lah benda dari wakil sana share dan benda yg patut dielakkan bila menggunakan social network macam Facebook, Instagram, Wechat, whatssapp dan sebagainya. Sebab banyak bende jenayah berlaku kerana social network ni jugak. Risiko memang tinggi dari pelbagai sudut. Itu yg menyebabkan aku makin slow dlm semua habit aku sebelum ni.. Tapi aku masih suka blogging sebab aku memang suka bercerita huhu~ Walaupun ayat aku tak berapa sedap... hehehe.. 

Macam mana pun, akhir kata aku, boring-boring diri aku, ini adalah diri aku~ Aku suke begini~ ^_^ ~ Sekian


No comments: