Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 22 December 2015

#Weekend Meh

Assalamualaikum.

Aku lupe nak update weekend aku mggu lpas. Huhu hari sabtu aku koje. Means keje a.k.a working. Tapi tak la full day. Nak kate sparuh hari pon tak rasanya. Lebih ke belajar new things la. Aku follow bos department aku iaitu Kak Os. Die baik auw. Die suke ajar aku psal excel memandangkan aku tak biase pakai excel sangat. Dulu blajar byk involve dgn microsoft access. So it's quite interesting. Excel lebih involve dgn nombor, dan statistic skit. Aku xsure ade kuar bar ke tak. hahaha. nampak sangat baru nak jinak dgn excel.

Bukan pe, aku sejak sekolah menengah lagi takut main ngan excel. Sebab bnde involve dgn duit. Kalau salah tak ke masak??? huuuu aku pnah ade tragedii psal nombor ni. Tegak aku kne tengking. Tobat nak jauhkan diri dgn nombor. Tapi skrg aku kne blaja jugak. Ilmu kan. Kena bebyk sbr la.

So mggu lepas aku ade gak la ikot member aku pi kenduri kahwin senior sekolah kami. Nama die akak Fazrin. Aku tak rapat dgn akak ni tpi kenal la. Akak ni pon rasanya kenal aku. hehehe.. lembut je orangnye. Berpasangan pulak dgn kapel die sejak skola menengah lagi, fuhhh... susah tu nak jage hbungan bertahun2. Setia mereka ni.

Bersama pengantin


Dan dlm kisah weekend kami ni ade la jejalan jugak ke Paroi semua. Sebab member aku si Fira de praktikal kt sne. So aku temankan aje la die pergi sane ntok lihat2 keadaan tempat di sana. By da way, kt sne sangat cantik. Serius. Tempat die nak praktikal tu lak kat atas bukit. Huhu..

View dari dlm kete. Ni kat dalam Kampung Panchor.



Yg kelakar nye kan, owner kedai tu memang kayo la. Bila dah masuk kampung tu, member aku ni asal nampak rumah besau, mesti kate " Ha ni mesti rumah die weyh. Tengok tu besar ruang rumah die. Boleh bercucuk tanam kot. " hahaha . Dah tu sederet  situ banyak lak rumah besar aku nengok, so abis sederet tu die kate umah pak haji tu hahahha... last2 bertembung terus. hehehe. Terus bertegur sapa. Siap ajak masuk tapi member aku kate xpela sebab dah lewat dah nak balik rumah hehehe.. Mane taknya jauh kan dari Salak dan Nilai..

Tuh satu hal la. Ni lagi satu. Kisah cari umah pengantin senior kami tu. Hahaha. Ko bayangkan kami dah lalu dah kot rumah pengantin. Siap aku ckp, " Ha ade jugak kenduri kt sini. Same la ni ngan akak fazrin ni... " Dan terus jalan ke depan sampai ke Dengkiil tu. Umah tu kat Sungai Buah,Bangi tapi kami lajak ke Dengkil arah nak ke Cyberjaya nun ha. Hahahhaa. Pakai google map aku boleh search Tempat Latihan Memandu hahahaha... Patut sesat!!!!... Punye benggang member aku hahahaha . Kena U turn balik. Dah sampai sane rupenye betul umah pengantin weyh !!!!! hahaahahaha... nasib kami sampai awal. Takde gelojoh nak makan. Sebab pengantin lelaki xsampai gi. So lenggang kangkung la ktorang. Makan pon slow. Sempat jumpe cikgu Azidah kami. Tapi xsempat snap sebab die nak makan. hehehe. So sempat snap dgn pengantin je la. ~hehe

Itulah die hari minggu ku. Penat tapi hepi pon ada heheh~


No comments: