Tinggalkan jejak anda ye~

Tuesday 15 December 2015

Yuccie ke aku

Assalamualaikum~

You yuccie, you. You hate gentrification and have decided to live on an island that has never been touched by it. You exhibit many yuccie traits, but you've got a ways to go before your Etsy store goes public.
Maksud ayat tu nak kata aku ni yuccie. Aku tak suke gentifikasi (istilah umum untuk kedatangan orang kaya di daerah bandar yang sedia ada, peningkatan yang berkaitan di sewa dan nilai hartanah, dan perubahan dalam watak daerah dan budaya. Istilah ini sering digunakan secara negatif, menunjukkan anjakan masyarakat miskin oleh orang luar yang kaya.- dari pak cik google) dan buat keputusan utk tggal kat pulau yg belum diduduki lagi. Sifat yucci aku makin berkurangan dan aku perlu cari sebelum kedai Etsy diketahui ramai..

Erk -_-

Ape ke pelik sangat ni? hahaha. Keputusan di atas merupakan kuiz yucci. Nak menentukan kita ni yuccie ke tak. Maksud lain yuccie ni ialah hipster / yuppie. Ala konon poyo act like hispter tu la.Aku terbace yuccie ni dari KopitiamEkonomi.


Hiasan semata-mata ok~


Hahaha aku sebut poyo sebab aku pernah lah tengok bebudak yg takde lah nak ada ape, tapi sebab hipster punye hal, sanggup pinjam tepon member hanya kerana nak snap ala2 hispter. Hahaha.. Ape kes?

Tak pon, nak cari lokasi konon site view yg so hipster. Gambar mcm ala2 tumblr. Aku pnah la try sekali dua tapi macam rasa erkkkkk sangat. Aku bukan jiwa tu sangat. Tapi aku kekadang ade la berkawan dgn kengkawan yg suke hipster, snap like one. Try gak snap muke pandang bawah, OH MY kelakor. Tak boleh. Poyo yg amat. Kalah snap pengantin baru doe. Tak kuasa aku..

Jadi biase je la. Dan u know what, makin besar makin rasa nak cari yg keperluan dahulu je. ~I dont know why~ dont ask~ hahaha..

But from dat kuiz, tak sume betul pasal aku~ muhehehe

3 comments:

Akim said...

Macam2 perkataan pelik zaman sekarang nie.. hmmm

~Hanie Ladyhlomanie~ said...

kan? hahahaha... nak moden sangat~

Diya Hanun said...

yuccie? tak pernah dengar pulak..huhu..